Kamis, 11 Agustus 2011

Murtad Tanggungjawap Semua





“matlamat utama pihak gereja adalah mengkristiankan seluruh warga dunia”

Dari usaha memohon menggunakan kalimah ‘Allah’, seterusnya kepada membawa masuk Bible berbahasa melayu, maka sudah terang lagi bersuluh bahawa gerakan mereka untuk menyebarkan dakyah Kristian tidak pernah berhenti malah bertambah subur.

Ulamak peti undi dan ulamak jaga kerusi bukan mahu berdakwah untuk mengembangkan agama islam, jauh sekali untuk menyeru orang bukan islam ke arah memahami ajaran islam seterusnya memeluk islam, tetapi lebih mengelirukan umat.Lebih teruk dari itu, ada juga golongan yang dikatakan berjuang untuk islam tetapi dalam nada yang lain mengutuk tindakan JAIS dalam pemeriksaan keatas Gereja tersebut demi menyelamatkan akidah umat islam.Ada juga pemimping yang lebih terlebih sudu dari kuah berkata bahawa berada di Gereja tak semestinya murtad walhal telah tertulis motto di Gereja tersebut : “matlamat utama pihak gereja adalah mengkristiankan seluruh warga dunia”.


Wahai manusia yang bertopengkan ulamak....menyarungkan jubah2 dan serban dan bercakap menggunakan kalimah Allah.....

Takutlah akan balasan Allah!!! di mana suara kamu setelah mandat kerusi diberikan pada kalian untuk mencegah kemungkaran!!! Sedarlah, jangan sesekali mempermainkan agama demi kepentingan politik!!! Kelak Allah akan berikan balasan dasyat sehingga kalian tidak akan bisa bernafas dan mengucap menyebut nama Allah tatkala nazak....sehingga kalian tidak akan mendapat simpati dan rahmat Allah tatkala kalian ditimpa musibah....

Pada mereka yang tiada kuasa, sebarkanlah ajaran dakwah...dari mata pena, mulut yang berbicara, wang ringgit yang diinfaqkan dan akhlak yang baik ditonjolkan...bersatulah wahai orang-orang islam...

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.
[Quran2.120]

Tidak ada komentar:

Posting Komentar